torsdag 23 september 2010

Första riktiga vårdagen


         


Livet är mer underbart vissa dagar än andra. Idag har varit en 10:a på skalan 1-10 :)

Började med ett positivt WW möte i morse med 700 gram viktmindskning - sweeeet. Målet ska sättas och de sista kilorna ska väck innan sommaren och julen är här (känns verkligen konstigt att det kommer att vara högsommar mitt under julen men det blir en spännande erfarenhet!)                 

Därefter körde jag in till stan för att möta upp bästa Hanna, Alva och "Cotti" för en lunch på Sushi Train :) Det är en "Sushi bar" där man plocka till sig tallrikar som åker förbi på en "räls". Man tar de bitarna som lockar mest och äter tills man storknar (eller när plånboken säger stopp) och sen kommer en servitris och räknar ut hur mycket man ska betala. Tallrikarna har olika färger och tillhör olika prisgrupper och det är en himla trevlig upplevelse. Därefter gick vi en snabb shoppingrunda i stan. Det blev ett par nya solbrillor för mig :) Perfekt inför Melbourne resan nu i helgen (torsdag - måndag).
                      
                             

                                        

                              

Sist men inte minst besökte vi Moon & Lantern Festivalen här i Adelaide. Amanda var med och deltog i lantern parade (Hela hennes klass har tillverkat varsin egen liten kanin lantern av bambu kvistar och rispapper och jag och några av föräldrarna till barnen i klassen har varit med och hjälpt till med dem. Det gjordes även en STOOR kanin som var först i ledet för deras klass). Hon var så lycklig över att få delta i paraden och det var en trött men glad Amanda som kördes hem strax efter 20.30. 

Väl hemma bestämde jag mig för att avsluta mitt lilla projekt jag påbörjade i lördags. Sy ett förkläde :) Nu är det färdigt och redo att användas vid nästa matlagning. Jag har även hunnit med att packa inför resan imon, så nu är jag redo för semester! Lovely!

                         

Jag återkommer igen efter helgen! (om jag kan hålla mig så länge vill säga hihihi... känns som att det börjat bli en drog detta. Kan inte fatta varför jag väntat så länge med att börja blogga! Skitskoj ju!)
Trevlig helg mina vänner!

Kram

            
          



1 kommentar:

  1. Hoppas du får en mysig helg i Melbourne.
    Åh, vilket sött förkläde =)
    Duktig du är pysselgumman...
    Puss & Kram

    SvaraRadera