tisdag 21 september 2010

En sockerbagare, här bor i staden...

Dagen har varit fullspäckad som vanligt. Tvätt och städning samt bakning stod på schemat.
Amandas klass och två till 3:e klasser hade en "food sharing lunch" idag där alla skulle ta med sig någon mat eller dessert. Det var totalt 90(!) barn som deltog så det fanns mycket gott att välja på. Amanda valde att ta med sig en tårta. Den är gjord av två sockerkakstårtbottnar med ett tunnt lager jordgubbssylt emellan. Den ena tårtbottnen skars i tre delar som blev "öron" och "fluga". Hela tårtan täcktes med vispad grädde och dekorerades med kokos, kola snören och smarties. Väldigt enkel tårta att göra och resultatet blev uppskattat av samtliga barn. En liten kille på 9 år gav mig till och med en kram och sa: "You're Awesome, that's the best Rabbit cake I've ever had" han skulle bara veta hur mycket det värmde i hjärtat. Ungar är ju för härliga.

Kvällen avslutades med ett underbart Zumba pass.
Brett leende på läpparna och total lycka, ja så känner jag mig nu :)
Nu börjar det bli läggdags för mig. Sov så gott allesammans!




5 kommentarer:

  1. Å vilken söööt liten NIIIIIN!
    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Kul att du börjat att blogga..Här får du ditt första Blog Award =) Finns att hämta i min blogg.
    Kram //Linda

    SvaraRadera
  3. Jag beställer en till Alvas kalas i februari. Ses i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hehe..Ja.. Du lägger in bilden på priset i din blogg och så ska du skriva 7 saker om dig själv och sen skicka vidare awarden till 7 andra bloggar. =)

    Hoppas du har det bra där borta och det var en väldigt fin tårta du har gjort. Hoppas den var lika god som fin!

    SvaraRadera
  5. Åh systeryster du är dig lik, alltid påhittig och självklart jätteduktig!! Saknar dig så himla mycket. Här kommer en elektronisk kram genom cyberspacen puss puss love ya

    SvaraRadera