måndag 20 september 2010

En plats i solen



Jag bor på en underbar plats i utkanten av Adelaide och hade knappast kunnat ha en vackrare miljö precis utanför dörren. Koalor och kängerur lever precis utanför husknuten.

Jag har bott och jobbat här som barnflicka sedan den 6:e April 2010 och kommer att vara här tills den 1:e April 2011 (Det betyder att jag redan hunnit vara här nästan halva tiden. Tiden går skrämmande fort när man har roligt.)

Under dessa månader har jag träffat många underbara nya vänner som ger mig positiv energi och stöttar mig när livet kommer med oväntade händelser. Livet är aldrig en dans på rosor, man får kämpa i motvind och uppförsbackar emellanåt, men när det väl kommer en nedförsbacke har det varit värt varenda  motvind i världen. Jag har tappat några välbehövliga kilon och känner att allt som händer i livet har en mening.

Man lever bara en gång och jag njuter av varje dag. När jag kom hit för 6 månader sedan hade den Australienska hösten precis kommit till Adelaide. Jag har haft 6 månader med höst och vinterväder, d.v.s regn, regn, blåst, sol, regn och åter regn. Temperaturen har legat på mellan 10-15 grader i genomsnitt och det har varit den "kallaste" vintern på 10 år här. MEN nu äntligen är våren på ingång. Vart man än vänder blicken slås man av hur vackert det är. Träden blommar och inom några veckor kommer värmen komma hit på riktigt.  Life's awesome!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar