tisdag 23 november 2010

I take life with a pinch of salt, a wedge of lemon and a shot of tequila

Livet är kort och kan försändras på en sekund det vet vi alla. Jag kan inte fatta att jag redan varit här i Adelaide i 8 månader. Det går helt sjukt snabbt och jag hinner inte med allt jag vill uppleva.
Stoppa tiden någon snälla. Om fyra månader är det dags för mig att flyga tillbaka till kalla Sverige. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det. Saknar såklart nära och kära, men jag kommer sakna min nyfunna vänner och det underbara vädret här.

Min älskade tvillingsyster väntar barn och jag blir varm i hela kroppen av att veta att jag kommer bli moster när jag kommer hem :) Det verkar som att alla jag känner, har barn, är gravida eller håller på och skaffar barn. Jag vill också!! Hela jag skriker efter det, MEN vad gör det när man inte har turen att hitta någon att dela livet med? Usch fy fan jag måste vara förföljd av någon oturs förtrollning. Varför kan inte jag få träffa en underbar kille som inte vill något annat än att dela sitt liv med dig? Var finns alla underbara män? De där männen man ser i filmerna finns de verkligen i verkliga livet? Eller är jag bara för romantiskt lagd för mitt eget bästa? De lyser iallafall just nu med sin frånvaro så mycket att jag nästan blir bländad. Så fram tills dess tar jag livet som det kommer.

Just nu ser jag fram emot lördag för då kommer min älskade mamma ner och hälsar på mig :) Jag har massa skoj inplanerat för oss, så någon jävla jetlag har hon inte tid med hehehe...
Vi ska fylla dagarna med sol och bad, vinprovning, goood mat, mera vin, besöka sevärdheter i och runtomkring Adelaide. Och det jag ser fram emot mest av allt är en Delfin-safari jag bokat för oss.
Vi ska få simma bland delfiner ute i det fria och det ska bli så underbart.

Tog mitt första dopp i havet igår och det var helt underbart. Har 4 månader kvar här och fram tills dess ska jag bada och sola och tänka ut hur jag vill att mitt liv ska se ut. Kan bli spännande. Många förändringar kommer ske det är jag säker på :)

Nu är det dejt med John Blund som gäller. Natti natt


2 kommentarer:

  1. Är inte den där John Blund singel då? Han är ju trogen som kommer till en varje kväll ;) Kul att jag hittat din blogg. Jag hade ingen aning om att Lina är gravid, FY VA SKOJ!! Kram från Jossan Simonsson

    SvaraRadera
  2. Jag vet en strand där du kan hänga och titta lite......

    SvaraRadera